University Council Meets to Discuss Organizational Matters and Administrative Instructions

Share

The AlShaab University Council held its fifth session today, Saturday, May 27, 2023 during which it discussed a number of organizational matters and issued some administrative orders and instructions for the university. Most notably, the Council discussed upcoming final exams and completing all necessary preparations and requirements to ensure students progress and success, including developing a timetable and schedules. The council discussed the orders related to granting academic titles to teachers with postgraduate degrees (Master + PhD) according to the instructions and directives issued by the Ministry of Higher Education and Scientific Research in this regard, as well as the assignment of professors and teaching staff to tasks within their respective departments.

In the same context, the university council discussed other administrative issues related to the appointment of teaching staff and attracting qualified scientific competencies, in addition to regulating tuition fees for university students.

جامعة الشعب | اجتماع مجلس الجامعة لبحث الامور التنظيمية والتعليمات الادارية

Related News

November 18
مشاركة رئيس جامعة الشعب في برنامج قضاياهم بقناة دجلة الفضائية
November 13
رئيس جامعة الشعب الدكتور يوسف خلف يوسف يشارك في تدريبات قسم الذكاء الاصطناعي لتطوير العملية التعليمية وتعزيز تخصصات حديثة
November 5
افتتاح معهد عشتار الطبي الشقيق لجامعة الشعب: معهد تعليمي طبي متميز يضم خمسة أقسام رئيسية
November 4
لجنة الامر الديواني الخاصة برقمنة المناهج الدراسية ، تعلن عن اطلاقها وثيقة معايير رقمنة المناهج
October 28
جامعة الشعب تدعو خريجي الصناعة والمهن للتقديم على الأقسام المتاحة وتؤكد تواجد قسم التسجيل طوال الأسبوع
October 23
جامعة الشعب تشهد توافدا من قبل الطلبة للتسجيل في اقسامها المفتوحة